V soutěži o nejlepší školní IT projekt zvítězil 3D model města

Vyšlo 03 června 2011 - Redakce

Květnová soutěž společnosti SODATSW o nejlepší školní projekt vytvořený pomocí IT vybavení již zná své vítěze. Nejlépe uspěli žáci Základní školy Dany a Emila Zátopkových v Třinci se svým projektem modelování města Třince pomocí programu Google SketchUp. Porota ocenila využití moderních webových technologií, dokonalé technické zpracování a přínos pro propagaci města.

Tuzemské školy měly v průběhu května možnost přihlásit projekty svých studentů zpracované za pomocí počítačů a další techniky do soutěže společnosti SODATSW. Vítězným projektem se stal 3D model města Třince, na kterém žáci Základní školy Dany a Emila Zátopkových pracují již více než jeden rok. Za tu dobu se podařilo vymodelovat přes 200 budov. Projekt je přínosný i pro veřejnost, protože model města si může kdokoli prohlédnout pomocí programu Google Earth. Vítězná škola získává hlavní cenu v soutěži – licenci na řešení Správce učebny.

„Cílem květnové soutěže bylo ocenit kvalitní a zajímavé projekty, které na českých školách vznikají, a motivovat studenty do další práce. Právě proto jsme deset nejlepších žákovských prací ocenili poukázkami na nákup v prodejnách Datart v hodnotě tisíc korun, ty obdrží přímo studenti,“ sdělil Martin Hanzal, výkonný ředitel společnosti SODATSW. „Vítězná škola obdrží naše moderní řešení Správce učebny, které jsme vyvinuli přesně v souladu s požadavky učitelů a správců školní IT infrastruktury. Umožňuje snadný monitoring školních počítačů a správu přístupů na internet,“ doplnil Hanzal.

Mezi další oceněné školní projekty patří počítačová hra Chase, kterou vytvořili studenti Střední školy průmyslové a umělecké v Opavě. Na ní porota ocenila hlavně programátorské znalosti tvůrců a dokonalou prezentaci projektu na webových stránkách. Na třetím místě se umístil projekt s názvem Vedem Přírodní školy v Praze-Letňanech, jenž mapuje historii stejnojmenného časopisu, který vycházel v letech v 1942 až 1944 v terezínském ghettu.

Jsme překvapeni vysokou úrovní projektů, které nám školy do soutěže zaslaly. Je vidět, že IT vybavení na školách již dávno neslouží jen výuce informatiky, ale pomáhá žákům rozvíjet znalosti také ve společenských a přírodních vědách,“ uvedla k soutěžním projektům Klára Navrátilová, která má ve společnosti SODATSW na starosti marketingové kampaně pro školy.

Všem výhercům soutěže gratulujeme

Tagy |, ,

antiviry digitální studium digitální škola domácí škola dotace dotační programy e-kniha e-learning EU Google inovace internet kampaň vzdělávací kampaň kampaň pro školy kancelář licence Linux Microsoft mobilní technologie mobilní telefony Open Source pc hry sociální sítě software soutěž správa IT technologie videohry vzdělávání výzkum Windows

Archiv